@NY Day 21-22 | English Lesson (10/22/11 EDT)

I had a trial lesson at Berlitz.
(ベルリッツで体験レッスンを受けてきました)
As I tried both group lesson and private lesson, the private lesson was awesome!
(グループとマンツーと両方受けましたが、やはりマンツーマンがよかったです!)

First of all, I read aloud one-and-half pages of English sentence, which is quite long for me.
(まず最初に超長い1ページ半にも渡る英文を音読し、)
Second of all, the instructor tried to figure out if I understood the meaning of each word by getting me to make a full sentence.
(次に僕が単語の意味を分かっているかどうか、フルセンテンスを作らせながら確認してました)
Third of all, trying to make me ask her a question using the unknown words.
(そして分からなかった単語を使って先生に質問させるという感じでした)

It was quite hard to make a sentence with my unfamiliar word.
(使いなれない単語を使って文章を作るのは骨が折れましたが、)
But actually, it will help me a lot.
(実際かなり役に立ちそうです)
It would be so difficult to "study" English in NY, because English is not the purpose but the tool.
(NYでは英語は目的ではなくただの道具なので、なかなか「勉強」する機会はないんじゃないかと思います)
That means we don't have to use sentences with a correct grammar.
(つまり、正しい文法を使わなくても話は通じちゃうってことです)

I'm a kind of person who is used to speaking, but don't care much about the detail.
(僕はどちらかと言うと話すのには慣れているものの、細かいとこはあまり気にしないタイプです)
Of course I should be care about the correct grammar, so this is a very good chance to
improve my English skill.
(もちろん文法は気にするべきだから、英語の伸ばすには超いい機会かなと)

On the other hand, I'm wondering if I go to another school which is Kaplan.
(一方でカプランという学校も選択肢として悩んでます)
The system is totally different, compared to the private lesson of Berlitz, I will take a class lesson in Kaplan.
(ベルリッツのマンツーマンに対して、カプランは授業タイプのレッスンです)
The good point is that I can make foreign friends easily.
(良いところは海外の友達が作りやすいところ)
The bad point is that I won't improve my English skill as much as Berlitz.
(悪いところはベルリッツ程は英語が伸びなさそうなところ)

I have to decide which to go in several days.
(数日以内にどっちに行くか決めなきゃいけません)
Friends or skill.
(友達が実力か)
The difficult choice.
(どっちを取るかなあ。。。)