@NY Day3-5 | Mikka-bose

I regret so strong for not uploading my sweet blog for THREE days!!
(3日間も、この超大事なブログを更新しなかったことを後悔しています。。。)
I have to swear that I will do what I decide for the first time, and start again.
(初志貫徹するために、気持ち新たにがんばります!)


As a matter of fact, I've been catching a cold since I was in Japan.
(実は、日本にいる頃から風邪気味でした。)
So, last night I couldn't eat dinner a lot, and when I came back home, I immediately went to bed.
(なので昨夜は夕飯も満足に食べれず、帰ったらすぐに寝てしまいました。)
As a result, I slept for 12hrs!!
(その結果、なんと12時間も寝てました!)

Now I still have a sore throat and cough a little bit, but I feel much better.
(今ものどが痛いしちょっと咳も出るけど、気分は良くなりました。)
(So this is why I can't blah blah...)
(だからブログが更新でき…)


Today, I get a slight site to my job in the states.
(今日はアメリカでの自分の仕事がちょこっと見えました。)
My team is doing product planning, and I will take participate in the cost management.
(僕がいるチームはプロダクト企画をやっていて、僕は費用管理の業務に就くようです。)
I don't know much about the detail, but looking forward to getting involved in it.
(まだ詳細はわかりませんが、なんだか楽しみです!)

BTW, I went to INTEROP in NY today.
(ところで、今日はニューヨークのINTEROPに行きました。)
I've heard that this kind of events were held, but I've never been.
(こういったイベントのことは知ってましたが、行ったことがありませんでした。)
I was so excited to check the brand new technology and services.
(なので新しい技術やサービスを見ることができてかなりテンション上がりました。)
As all you know, the cloud era is coming.
(ご存知の通り、クラウド時代がやってきています。)
Lots of companies are releasing cloud services.
(たくさんの企業がクラウドサービスを提供しています。)
Though it was quite hard to understand the explanation in English, it was fun enough.
(英語での説明を聞くのは大変でしたが、それでも十分楽しかったですよ!)

However, I have to improve my English skill to understand it!!
(でもこれを理解できるくらいまで英語のレベルアップをしなくちゃ!!)